Pino-at-norway.reismee.nl

Whaaaaaaaaaaaaaaa

Vandaag richting hindsaeter. Overheen de fjorden. In het begin nog wat plat maar nadien heel wat klimwerk. Vrij pittige en lange beklimmingen. Zon was weer van de partij dus was het opletten en vooral veel water drinken. Moest ik in België ook zoveel water drinken,Latjes zou moeten sluiten. Eens beitenstolen was het bobijntje wel ff volledig leeg. Maar in supermarkt cola en wat eten gaan kopen en daar was een klein zaaltje met tafels en stoelen en mij daar languit gelegd. Oogje vielen soms is toe maar klein mannen zorgden ervoor dak nie in slaap zou vallen. Na uurtje en minder warm opnieuw vertrokken,langzaam maar da gaat ook. Toen na 15 km de klim naar 1389 begon weegden de beentjes nog wa door. Na een goede tred te hebben gevonden,leek de natuur plotseling te veranderen in een magisch decor van fauna en flora met een vleugje rots en een sneetje sneeuw en met een aroma aan meertjes. Dat decor wil ik wel elke dag zien. Alleen verhuizen naar daar is nie echt een optie want nen bouwgrond kost daar wsl veel geld en ik zie nonkel daf hier nie den elektrik komen zetten zé. Gaat een paar km kabel nodig hebben. Boven was fenomenaal en de fjorden,ondanks hun ruwe weg er naartoe,zijn een aanrader voor iedereen die natuurs mooiste wil bewonderen. Geen nostalgie want elk woord die ik zou gebruiken zou wegsmelten voor dit stukje wonder. Van daar was het dalen tot aan hotel,of toch zeker golfende en bij aankomst zin om douche te nemen maar de eigenares vertelde met veel plezier dat de waterpomp naar de knoppen was, klein halfuurtje wachten zou mijn stinkend probleem oplossen. Dan snel het thuisfront op de hoogte brengen,douchen en eten. Ik begin zelfs nie op te noemen wat ik voorgeschoteld heb gekregen maar laat ik het zo zeggen whaaaaaaaaa,lekker. Dan naar boven en de goden toch een beetje bedankt voor deze trip. Dag 3 is weeral voorbij en als je het vloeken en zuchten en het klagen weglaat blijft alleen maar bewondering over voor wat er zich hier afspeelt. En nu pas begint het,da belooft voor morgen en later. Na het horen dat er in België een overheerlijk weertje zich voordoet kan ik alleen maar zeggen,geniet ervan en hou aub ulle regen daar!!!!!! Ze hebben der hier al lastig genoeg mee. Bye Pinorway

Reacties

Reacties

johnny cash

Norway kicks ass !!! wat zei ik u

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!