Pino-at-norway.reismee.nl

Dag 4 hindsaeter-andalsnes

Al 4 dagen onderweg en al evenveel verschillende soorten natuur gezien. Van tussen de bomen naar openvelden,daarna de fjorden en nu weer een bosrijk gebied,enkel vandaag rij ik op asvalt in plaats dan van op keitjes en rotsen. Het weer verschilt niet, Laura is nog steeds van de partij. 40 km freewheelen om dan tijdens de middag bokke met zalm te verorberen en mijn lievelings kost,makreel!!! Daarna hup weer het zadel op(met wat zadelpijn) om naar dombas te fietsen. 3 km alom gereden(bergop) om de E6 te nemen richting aankomst. Nog een laatste stop en 24 km verwijdert van een douche en eten!!! Waren me dat lange km's. Een vriendelijke meneer gevraagd of dit de weg naar dombas was?? Yes,it goes a little bit up and down. Nu ik ken de taal nie en ook nie de cultuur maar als het gaat om aardrijkskunde hebben ze geen vis gegeten zé. 589 hoogtemeters op 24 km is volgens hen een klein beetje klimmen. Ja tarara. Plots een plakje met de naam van het hotel,eindelijk was ik er, opnieuw een desilutie minder zie. 700 meter lang was de afstand van dit monster. En aangezien de benen toe waren de laatste krachten die ik had gebundeld en naar boven gekletst. Neem dit aub nie letterlijk of figuurlijk. Heeft me bijna half uur gekost:-):-! Over de natuur heb ik nog steeds geen woorden. Er zullen wsl mooiere plaatsen zijn in de wereld maar op dit moment is dit het sumum van de wereld. Heb nu al meer foto's genomen da 3 weken Compostela. Is ook een heel ander avontuur met meer afwisseling en groen,grijs en wit. Bomen,rotsen en sneeuw, en het water is hier groen!!!! Tot morgen Pinoorderburen

Reacties

Reacties

johnny cash

ne vrai viseter is het geworden :-p :-p

nonkel Daf

allé Petitken, ben content da ge af en toe ne ki ne zalm of ne makreel op a tallure krijgt! Hier ist de leste daugen meestal watermeloen en andere zuiderse gerechten (vrijwel altijd in koude vorm opgediend). Ik moet eerlijk zijn: ne goeie warmen Tirolergröstl zou wss ne smaken met deze tropische temperaturen!! Alhoewel, nu ik er aan denk, mmm... Nog een week of 30 en we zullen er tein twee achtereen opeten!!! Houd a sterk hè vriend ginder achter, en weet da we in ons gedachten uk op de velo zitten hè (voor u, tot den eerste heuvel dan toch ;-) ). allé, nogmaals de groeten van ons allen en tot één van hè !! XX

Uw schoonzuster

Amaai schuunbruurke, weeral zo'n avontuur voor zo nen braven burger uit Herne. Het ziet er precies zwaar maar fantastisch uit. Ik zen fier op u zenne, gelijk altijd !
Nog veel plezier daar, en probeert een schoon Noorse mee te brengen :-)
Dikke kus !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!